Compliment of klachten

Ben je het niet eens met hoe Klik voor Wonen de regels voor woonruimtebemiddeling toepast of heb je een andere klacht? In dat geval kan je bezwaar maken of een klacht indienen. Je stuurt eerst een mail naar de manager van Klik voor Wonen. Afhankelijk van het bezwaar of de klacht, behandelt Klik voor Wonen of de betreffende verhuurder deze.

Geschillencommissie

Ben je niet tevreden met het antwoord, dan kan je je richten tot de Stedelijke Geschillencommissie. Vul hiervoor een klachtenformulier in via sgb.klachtregeling.nl. Je kan je klacht pas doorzetten naar de Geschillencommissie nadat je een schriftelijke, inhoudelijke reactie op jouw bezwaar/klacht hebt ontvangen van Klik voor Wonen of één van de deelnemende verhuurders.

Advies

De Stedelijke Geschillencommissie behandelt klachten van woningzoekenden, bijvoorbeeld over urgentieaanvragen of de spelregels bij woonruimtebemiddeling. Vervolgens geeft de Geschillencommissie een bindend advies over het geschil. Dat betekent dat de verhuurders die aangesloten zijn bij Klik voor Wonen in de meeste gevallen het advies opvolgen. 

De Stedelijke Geschillencommissie is onafhankelijk en betrokken partijen zijn verplicht tot geheimhouding van de gegevens.